اولین عکس والعمل اردوغان به آزادی رضا ضراب

ساخت وبلاگ

اولین عکس والعمل اردوغان به آزادی رضا ضراب

دسته: آخرین اخبار از رضا ضراب

رضا ضراب,رضا ضرابی,رضا ضراب کیست,پرونده فساد مالی ترکیه,رضا ضراب ابرو گوندش

تاریخ نشر خبر : شنبه,10 اسفند ماه,1392

رضا ضراب از زندان آزاد شد،اردوغان : حق به حقدار رسید

ابرو گوندش،همسر ترکیه ای رضا ضراب پس از آزادی او با یک خودرو شیشه دودی به مقابل زندان - متریس-استانبول رفت. ضراب پس از آزادی از زندان سوار بر خودرو به همراه همسرش محل را ترک کرد.

رضا ضراب تاجر ایرانی که کمتر از سه ماه پیش به اتهام پولشویی در ترکیه دستگیر شده بود، امروز با حکم دادستان استانبول به همراه چهار متهم دیگر از زندان آزاد شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک ضراب و چهار متهم دیگر که فرزند وزیر مستعفی کشور ترکیه نیز در بین آنها است،به شرط خارج نشدن از ترکیه و معرفی هفته ای خود به دادستانی استانبول و اقامت در این شهر تا زمان برگزاری دادگاه از زندان آزاد شده است.

طبق حکم دادستان استانبول ضراب باید هر جمعه به شعبه دادستانی استانبول مراجعه کرده و حضور خود را به دادگاه اعلام کند.

"ابرو گوندش" همسر ترک تبار ضراب برای آزادی او بعد از ظهر جمعه با یک خودرو شیشه دودی به مقابل زندان " متریس " استانبول رفت. ضراب پس از آزادی از زندان سوار بر خودرو به همراه همسرش محل را ترک کرد. به هنگام ترک خودرو ، محافظان ضراب به چند روزنامه نگار حاضر در محل که می خواستند از صحنه فیلم و عکس بگیرند، حمله کردند.

با آزادی این 5 متهم ، هم اکنون هیچ کدام از متهمان دستگیر شده در 17 دسامبر در زندان نیستند.

ضراب به اتهام پرداخت رشوه به مقامات ترکیه بازداشت شد.

پرونده فساد مالی ترکیه بزرگ ترین بحران سیاسی را برای دولت رجب طیب اردوغان ایجاد کرده است. مخالفان حکومت ترکیه پس از افشای این پرونده خواستار کناره گیری اردوغان از قدرت شده اند.

اردوغان یک دولت موازی را به دست داشتن در این پرونده متهم می کند. نخست وزیر ترکیه طرفداران  " فتح الله گولن" رهبر متنفذ مذهبی ترکیه در دستگاه قضایی و پلیس را به پرونده سازی برای منسوبان دولت خود متهم می کند.

اردوغان : حق به حقدار رسید
رجب طیب اردوغان در نخستین واکنش خود به آزادی رضا ضراب و 4 متهم دیگر پرونده فساد مالی بزرگ ترکیه، گفت: حق به حقدار رسید.


نخست وزیرترکیه  بار دیگر با زیر سوال بردن پرونده فساد مالی بزرگ در ترکیه گفت:" حق هر چند دیر اما به حقدار رسید." وی ابراز امیدواری کرد متهمانی که بدون دلیل محکم قضایی در زندان هستند، هر چه زودتر از زندان آزاد شوند.

اردوغان همچنین امروز در یک میتینگ سیاسی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه بار دیگر با حمله به " فتح الله گولن" گفت:" ای کسی که در پنسیلوانیای آمریکا نشسته ای ! اگر جرات داری به وطنت برگرد و در وطن خودت  فعالیت سیاسی کن. اگر می خواهی فعالیت سیاسی کنی وارد میدان سیاست شو."

نخست وزیرترکیه با اشاره تلویحی به اینکه گولن در مواجهه با او صادقانه عمل نکرده و از پشت به او خنجر زده است، گفت: او مرا فریب داد . زمانی برای من دعا می کرد، برایم کتاب می فرستاد، تسبیح می فرستاد، اما من تازه متوجه دورویی و نیت او شده ام.

وی با اشاره به اینکه دلیل اصلی مخالفت طریقت فتح الله گولن با دولت او، لایحه اخیر حزب حاکم ترکیه در بستن مدارس مذهبی بنیاد گولن در ترکیه است، گفت:" ریشه تمام این توطئه ها، قصد دولت برای تعطیل کردن مدارس وابسته به این طریقت بود، چرا که آنها از این مدارس سالانه 1 میلیارد دلار درآمد داشتند. تا ما دست روی مدارس گذاشتیم، پرونده سازی شروع شد.

اخبار بین الملل - عصرایران+بیتوته

شهرنتــ ~ پورتال جامع خبری، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد، دکوراسیون، آشپزی، پزشکی...
ما را در سایت شهرنتــ ~ پورتال جامع خبری، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد، دکوراسیون، آشپزی، پزشکی دنبال می کنید

برچسب : اخبار, رضا ضراب, ازادی رضا ضراب, واکنش اردوعان به آزاید رضا ضراب, اخبار ترکیه, فساد مالی ترکیه, بابک زنجانی, برو گوندش,پرونده فساد مالی ترکیه, رضا ضراب,رضا ضراب کیست,رضا ضرابی,رضا ضراب ابرو گوندش,رضا ضراب و بابک زنجانی,رضا ضراب و گونل, نویسنده : R3z@ بازدید : 1177 تاريخ : شنبه 10 اسفند 1392 ساعت: 10:59

نويسندگان

لینک دوستان

نظر سنجی

دوست دارید بیشتر چه مطالبی در سایت قرار بگیره؟

خبرنامه